آسمان پرستاره پرشیا

آسمان پرستاره پرشیا

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی

قوانین و مقررات بلیط قطار


قوانین و مقررات بلیط قطار

قوانین و مقررات بلیط قطار
اگر تصمیم دارید برای سفر داخلی خود نسبت به خرید بلیط قطار اقدام نمایید،لازم است که آگاهی کامل نسبت به قوانین و مقررات بلیط قطار داشته باشید.مسافران با اطلاع از قوانین و مقررات بلیط  قطار و خطوط راه آهن کشور می توانند حقوق خود را در این سفرهای زمینی شناخته و رفتارها و عکس العمل های مناسبی داشته باشند.

  • استعلام قیمت بلیط قطار
    توجه داشته باشید که طبق قانون راه آهن جمهوری اسلامی ایران،نرخ بلیط قطار باید در تمامی وب سایت های آنلاین یکسان باشد و هر مسافر می تواند بلیط قطار مورد نظر خود را از یک ماه قبل خریداری نماید. به این معنا که پیش فروش برای هر گروه بلیط قطار از یک ماه قبل از زمان حرکت، آغاز خواهد شد.
  • اطلاعات مسافر حین خرید بلیط قطار
    زمانی که برای خرید بلیط قطار اقدام می کنید،دقت داشته باشید که اطلاعات شخصی خود را شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد به درستی وارد نمایید.در صورتی که مشکلی در ورود و ثبت اطلاعات وجود داشته باشد،زمان سفر در تطابق بلیط قطار با کارت شناسایی مشکلاتی پیش خواهد آمد.
  • ارائه شماره تماس و آدرس ایمیل هنگام خرید بلیط قطار
    هنگام خرید آنلاین بلیط قطار از مسافر شماره ی تماس و آدرس ایمیل خواسته می شود.حتما هر دو یا یکی از این دو آدرس تماس را با دقت و کاملا صحیح وارد و ثبت نمایید،تا هر گونه تغییر در برنامه سفر و یا اطلاع رسانی های دیگر را به موقع دریافت نمایید.
  • همراه داشتن بلیط قطار به صورت کاغذی
    با وجودی که امکان خرید آنلاین بلیط قطار وجود دارد، مسافران برای سوار شدن به قطار باید حتما بلیط خود را پرینت گرفته و آن را به صورت کاغذی همراه داشته باشند.
  • تاثیر شرایط سنی در قیمت بلیط قطار
    قیمت بلیط قطار برای افراد در گروه های سنی مختلف، کمی متفاوت می باشد. به طور مثال برای بچه های زیر 2 سال سن،کافی ست که 10 درصد از مبلغ کل بلیط قطار پرداخت شود.کودکانی که در گروه سنی 2 الی 12 سال قرار می گیرند، مشمول پرداخت نصف قیمت بلیط قطار خواهند شد.اما برای کودکان و در واقع نوجوانان بالای 12 سال، تمام قیمت بلیط دریافت می گردد.به علاوه لازم به ذکر است که افراد زیر 17 سال سن تمام، نمی توانند بلیط قطار را به صورت تنهایی خریداری کنند و لازم است که حتما یک فرد دیگر همراه آن ها باشد.
  • سوار شدن به قطار
    برای سوار شدن به قطار مورد نظر خود بدون هیچ مشکلی لازم است که 45 دقیقه قبل از زمان حرکت،در ایستگاه راه آهن حضور داشته باشید.همین طور فراموش نکنید که حتما یک کارت شناسایی با خود همراه داشته باشید.اگر بلیط خود را به صورت حضوری خریداری می کنید، توجه داشته باشید که بلیط های دارای خط خوردگی،موقع سوار شدن به قطار پذیرفته نخواهند شد.
  • صدور بلیط قطار المثنی
    اگر بلیط قطار خود را گم کرده اید، لازم است که 45 دقیقه قبل از زمان حرکت قطار در ایستگاه حاضر شده و با مراجعه به بخش سیستم فروش بلیط آنلاین، نسبت به دریافت بلیط المثنی اقدام نمایید. برای خرید بلیط قطار به صورت آنلاین می توانید از درگاه موجود در وب سایت آژانس مسافرتی آسمان پرستاره پرشیا استفاده نمایید. کافی ست که شهر مبدا و مقصد خود را وارد نموده و روز حرکت را انتخاب کنید. سپس تمامی قطارهای موجود که در آن تاریخ از محل مبدا مورد نظر شما به سمت مقصد حرکت می کنند، نمایش داده شده و می توانید ضمن مقایسه ی نرخ ها و نوع قطاهار، خرید خود را انجام دهید.
    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی قوانین و مقررات مربوط به سفرهای قطاری می توانید از کانتر فروش بلیط قطار در آسمان پرستاره پرشیا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

برچسب ها

شبکه های اجتماعی ما

تماس با آژانس

02122887100

پشتیبانی 24 ساعته